Kunskapsbank

Här samlar vi tips, tankar & insikter vi vill
dela med oss av. Högt som lågt.
Ibland konkret och ibland mer filosofiskt.

Filtrera flödet på: #alla #ehandel #filosofiskt #Google #google analytics #marknadsföring #mätning #optimering #sociala medier

Vad letar dina besökare efter?

Vad letar besökare efter på din webbplats?

Se till att du samlar in information om alltifrån vilka sökningar som görs, hur många som använder sökrutan till hur många som kanske lämnar din webbplats efter en sökning.

Vi hjälper dig att sätta igång Site search Tracking, in och läs!

Facebook ads Vs. Boosted posts

Vad är skillnaden på att boosta en post på Facebook och att skapa en Facebookannons?

När ska man använda sig av vilken metod?

In för att läsa en enkel beskrivning av vad du får ut av de olika sätten att synas på och vart du kan börja om du är en nybörjare på att synas på Facebook.

Metadata

Därför ska du lägga in metadata

Att använda metadata, unika titlar och beskrivningar för varje landningssida, på hemsidan hjälper sökmotorer förstå vad din sida handlar om.
Men framförallt kan metadata hjälpa potentiella besökare att förstå dig, ditt företag och dina tjänster snabbt och enkelt.

Facebook Business Manager

Har du en ny person eller partner som du vill ska kunna hjälpa dig med din annonsering på Facebook?

Läs vår guide om hur du lägger till en ny person/partner i ditt Facebook Business Manager.

Kontakta oss
för rådgivning

Skicka oss dina kontaktuppgifter så återkommer vi snarast. Alla frågor och funderingar är välkomna. Kanske att du vill ha en second opinion på befintliga insatser?