Nytt försäljningsområde

Skydda erbjuder tjänster, rådgivning och utbildning kring personlig skyddsutrustning och säkrare arbetsmiljöer. Utifrån en oberoende position eller utan egna varumärken rekommenderar Skyddas specialister den skyddsutrustning som är bäst lämpad för att undvika skador beroende på yrkeskategori.

Inom byggbranschen skadas en byggarbetare varje halvtimme och inom industrisegmentet är det bara 1 av 4 som använder sin personliga skyddsutrustning i sitt dagliga arbete!

Genom att bland annat utföra riskbedömningar ute på arbetsplatser säkrar Skyddas skyddsspecialister arbetsplatser både inom bygg och industrisektorn för att se till att minska arbetsplatsolyckorna.

Från produktfokus till tjänsteerbjudande

Vårt uppdrag har varit att presentera och förtydliga informationen om Skyddas tjänste- och utbildningserbjudande utifrån att de tidigare haft mer fokus på produkter inom säkerhet.

Som rådgivande strategisk partner för Skyddas lansering av tjänstepaketering. Genom mätning och analys samlar vi löpande in kundstatistik och analyserar användarbeteenden och nedladdningar. Med anpassade målgrupper utifrån statistik och data segmenterar vi annonseringen och riktar budskap till rätt yrkeskategori och bransch för respektive innehåll.

Vi har bland annat drivit marknadsföring för att informera om deras rapport Säker Arbetsplats, en undersökning som påvisar olycksstatistiken inom olika yrkeskategorier, som hittills laddats ner hundratals gånger.

Vi driver också löpande trafik till webbplatsen, där målet är att hitta besökare som bokar en riskbedömning av arbetsplatsen där olycksrisken är hög.

Därutöver är vi rådgivande i att hitta nya kommunikations- och försäljningskanaler

Konverteringsgrad
+39% Trafik
+278 Konverteringar