Tyska Daimler Group anordnade i Sverige en större internationell konferens kopplad till varumärket Mercedes-Benz.

Konventet hålls varje år i en stad, någonstans i världen. Man bjuder in fantastiska talare som talar om vitt skilda ämnen, men oftast med fokus på framtiden.

Till konventet behövde man med kort varsel hjälp med att sälja biljetter. Efter mycket en trög start kontaktades vi som svensk partner.

Genom att omvandla önskade personas till konkreta målgrupper genomfördes många tester av både målgrupper och budskap i annonseringen, samtidigt som många större förändringar i registreringsprocess och webbplats genomfördes.

Varje ändring gav små men tydliga förbättringar och under kampanjperioden ökade vi konverteringsgraden på landningssidan för biljettförsäljning kraftigt, sänkte annonskostnaden per såld biljett och ökade andelen som registrerade sig via webbplatsen. 

+52% Konverteringsgrad
-17% Annonskostnad
+43% Försäljning