För Fotografiska arbetar vi med flera avdelningar, som alla har individuella målsättningar och inriktningar.

Tillsammans med restaurangen arbetar vi för smidiga och många bordsbokningar till lunch, brunch och middag. Tillsammans med Fotografiska Academy försöker vi få fotointresserade att utveckla sitt fotograferande genom att delta i Fotografiskas fotokurser. Och så hjälper vi Fotografiska Experience med att få ut budskapet om de stora möjligheterna som erbjuds dem som vill boka konferens, möten eller event på Fotografiska. Och så gör vi mycket mer, kopplat till Fotografiskas olika digitala kanaler!

Ökad posterförsäljning

Bland dessa arbetar vi med posterförsäljningen via webbplatsen. Genom löpande optimering, mycket mätning och noggrann analys kring besökarnas beteenden på både annonsplattformar och framförallt på webbplatsen, lyckades vi, i nära samarbete med Fotografiskas marknadsavdelning, under första året öka posterförsäljningen kraftigt. Bland annat genom att öka konverteringsgraden på webbplatsen.

Vidare lyckades vi under året sänka marknadsföringskostnaden per posterförsäljning.

+74% Försäljning
+26% Konverteringsgrad
-42% Annonskostnad